Monday, July 5, 2010

maaf..saya sedih..



salam

mood terkini..saya rase nak nages..
berlinangan air mata hati saya hari ini.terima kasih mak cik. kerana merubah mood gembira hepi saya menjadi mendung, kilat serta guruh berdentum-dentum..

saba2..aku turun kol 5 suku td.same-same nadia..nak g mesyuarat ekonomi same2,sblum tu nak p order makanan kat kafe yg indah tu. oderkan skali untuk diba n kawan2 lain yg tercinta juga.
ho~mood aku hepi-hepi je sepanjang mesyuarat tersebut belangsung. seusai sahaja mesyuarat kami, kami pun meluru ke kafe itu.oh, jam ditangan menunjukkan 6.20 minit petang. dengan memasang angan-angan dan harapan semuanya selesai..nadia punye da siap. aku punye same diba punye x siap ag.ak punye x pe lah..diba punye tu skali ngn nani n aten punye,serta marsiah dan aai yang berpuase..
so, i dengan rendah dirinye tanye..

"mak cik, yang saye oder pkul 5.30 td da siap kah?"

wa..mak cik tu jawab.

"kejap dik ea.semua pun tengah tunggu.semua pun tengah puasa.ni,ni,ni, semua puasa.sabar.ramai lagi yang tunggu tu."
sambil menunjuk ke arah polisterin yg bertebaran diatas meja itu dan para warga ipis yang ada kat situ.
terkesima.

ok.xpe.ak pandang muke mak cik tu mintak kepastian.
pastu dia tanya,

"ha,letak nama pa td?!?"

aku jawab..
"adibah.."
sambil memandang muka nadia,aku rase nak nages kat situ jugak.biak pi la org nak kata pa..tp, xkan la ak nak nages.cam x macho plak..

mak cik tu buat muke nak marah..suara pun dah tinggi dah..ak ni alergik sket kalo org tinggikan frekuensi nada suara.xapa lah.agaknye mak cik tu penat..ak pun berlalu membawa muka sekupang siput sedut yang kelaparan..
tunggu, punya tunggu..

tetiba mak cik tu jerit.
"Adibah!!Adibah!!"

wah..mmg x payah pakai healer.1 kentin tu bole denga suara merdu mak cik tersebut.
sambil memandang aku, yang sedang duduk berkelana besame rakan-rakan seperjuangan yang mengalami nasib lebih kurang nak same ngn nasib aku,
mak cik tu jerit lagi,
"ha!!ni mai cepat amik!kalau ada orang lain amik, jangan salahkan kak naa!"
terjengul2 kepala mak cik tersebut memberikan amaran dari kejauhan.

amboi mak cik.tersedut hati saye.
dengan langkah kegengsteran aku, ak pun g la amek kan diba punya..
mak cik yang kira ni pulak,baik sungguh..pelan2 je die cakap. senyum..sejuk la sikit temperature kehangatan hati tadi..

hm.diba punye da siap.
selesai 1 kes.

aku punye x siap ag ni. seposen je muke aku dok situ. mmg kalau sergah skit,mengalir la air mataku itu..haish.
nape tah.aku rase termalu pulak ble mak cik tu bagi amaran sebegitu. td aku rase, aku cakap td pakai nada rendah saje.bukan tanye camni
"hei akak!mane nasik saye???!!?"
aduhai..

diba kol,telur bungkus xde dalam deligasi makanan yg tadi.oh,nak kne g tanye ni.
menyiput2 aku g tanye. tkut akak tu marah..
akak tudung merah tu soh tunggu kejap.
ak angguk aje.ok.fine.jgn mara saye.sbb saye da tersedih td.

hm..


kembali ke port perlepakkan besame teman2.xpe la mak cik,saye tunggu nasik saye.
7 suku.name kene panggil.

"zai!"

oh, da siap.ak pun pegi la amek..maaf kepada diba.telur bungkus sampai lewat.
makan bukak posa ramai2..
xselara.tetiba perut jadi kenyang..nasik tu pedas.
aku mkn separo,pastu soh diba abeskan.tebayang-bayang muka mak cik tu..hm..fire2!!
xpe la.len kali, saya x nak oder sndiri.
minggu ni,boikot kafe bawah!

(ina kate,huh.ko jugak yg kebulo nnt zai..apada kebuloor.xpa2.mggu dpn ak turun)
sambil menunggu2 tadi mak meset,

"hai syg!buke pe?mak pose..buke nasik dengan sayur pakis perak.goreng telur je ni.ari senin takde ikan"

ow.mak pose arini..mak2..kalau la mak denga cite kokja ni,mesti mak ketawekan kokja.ahaha..remeh je pon mak,tp terase sgt.sbb mak pon x penah nak tinggi suare camtu kat kokja.kan mak?kan3??

aku pun reply,

"ai makku syg!nga kat kafe ni.bli nasik goreng ja..hehe.."

sedapnye pakis..nyam2.teringin lak nak mkn. ak pn meset2 sambil bertanye2 kabar farha bagi menenangkan jiwa yg kacaw td..

mak,kalau mak watkan nasik,kicap same air sirap je pun da cukup sedap.

kami tutu meset kami dengan ucapan slamat bebuka.uih.romantis la mak arini.asek bersayang-sayang aje..
hihi


Emosi hari ni x stabil. patutnye,kne jumpe ngn cikgu kemahiran emosi.

sedaya upaya saya akan membuat homework dengan hati suci murni dan ikhlas malam ini.
huh.tarik napas~ok.da x mara!haha..

.saye seorang budak besar yang kecil hatinya.



rilek la kokja.farha pon gelak.haha..


ok.sabar itu separuh daripada iman..jadi muslimah yg mukminah kene jaga semua tu..
aku ni..haish..ssh nak kate.

ok.mlm ni xde mood sgt.nak buat homewek b.i,pastu nak tdo same jaja n jojo.
xlupe kepade slimut belang.
i'm comin soon my love~~

nani,maaf la.td saye x mampu nak berkate banyak..
u noe what it feel kan.
(^_^')

Aaadios.
wasalam..
*banyak angin la malam ni.suke~~




7 comments:

~`nAnie~ said...

inilah sebabnye kak jemah diam mase mkn
kak jemah ni
mak cik tu kurang tatatertib
kite yg ad tatatertib ni jgn wat mcm tu kt org laen ker
sbb stiap apa yg manusia buat ada balasan nyer kan?

~`nAnie~ said...

inilah sebabnye kak jemah diam mase mkn
kak jemah ni
mak cik tu kurang tatatertib
kite yg ad tatatertib ni jgn wat mcm tu kt org laen ker
sbb stiap apa yg manusia buat ada balasan nyer kan?

Quzayma said...

mekasih kak nani.kak jemah x buat kat sape2.janji..sbb kan malu.
mekasih kak nani.i need semangat rite now..

qiki said...

sabaw2..la tahzan... :)

EEFFAH said...

jom boikot sama-sama..
haha~~

^^b

dieba said...

syukran byk2 ye...ptot la wk diam je kt blk..byk makan ati rpenyer...moga2 kesabaran awk d blsn nyer...syukran byk2..after this i'll never make u crying just 4 me k..

Quzayma said...

kak effah,heh..kalo da lapa,lupe nak boikot kak..hihi..
ba,nevamind.i just a mistake.insyaAllah,kte x pape..=)
qiki,thnx a lot babe~
XD