Monday, September 27, 2010

raya, si lalai dan nikmat yang ditarik..

Assalamualaikum..

Selawat dan salam buat nabi Muhammad, penghulu sekalian nabi serta sahabat dan kaum kerabat baginda.

rasenye xla terlalu lewat untuk saye sebagai tuan tanah nak mengucapkan selamat hari raya.
ok kawan-kawan.aku disini ingin memohon ampun dan maaf kepada sekalian kawan-kawan serta sesaiapa saja yang mengenali diriku ini.

kepada sahabat2 kelas pp point 03, aku yaini zai inginlah memohon jutaan kemaafan jikalau sepanjang kite bkenalan ini, banyak hati-hati terguris kerana kelaseran mulutku..maaf kawan..aku suka bergurau..


jemputla datang rumah. ade penyambut tetamu gumuk yang sedia melayani anda.kih2..





kokja : mak!ape resepi kuih badam?4 bijik telur kuning je kan?
mak : haah..t mak tuliskan resepi die.tunggu sekejap.

tetibe ayah datang.

ayah : kokja, penah makan kuih badang x?
kokja : hek!kuih ape tu~bunyi cam x sedap.haha..
ayah : heh.ade lah.nah,ayah kasi resepi.cepat2
kokja : baik syeikh~
ayah : camni.tepung pat cawan.gule satu cawan.telur 3 bijik.tapi ade 1 syarat untuk jadi kuih badang yang sedap bergaya.,

ceh ayah.da mula la tu.

kokja : syarat?ish..cam susah je ni.(wat muke x puas ati)
ayah : senang je syaratnye..kokja masokkan telur dengan kulit die skali.baru yang makan jadi badang.tu la kuih badang..
mak jerit dari luar : jangan diikut resepi ayah tu!keracunan nnt yang beraye umah kite..haha..

dengan muka selamba, ayah meninggalkan aku terkekek-kekek mengilai dengan kakbayu didepan oven itu.haha..ayahku itu.memang begitu.ampun yah.


farha semakin membesar..tapi rambut tidak pula membesar.tidak mengapalah dik.aha..

dobleh

hari2 aku dirumah diceriakan dengan farha. aku suka mandikan adik.sebab dia suka kat akak die yang mandikan dia itu.hah.

bila terasa rindu
ku pandang wajahmu
dengan harapan kau kan muncul dalam hidupku

bila terasa rindu
ku bayang wajahmu
(ok,aku da lupe lirik die..)



ok.
puasa pun da puasa
raya pun da raya
da separuh raya da pun
kita lupakan mengenai kuih dan raya..

proceed to our next project.

ah.
em.
ok.

hari-hari antar kkp,
antar kkp kepada pensyarah
kenapa mesti antar kkp?
kepala saya sudah nak pecah.

cih.perpantunlah kau cik zai.keje semakin mencemburui jari jemari kau untuk ditaip.


aku sekarang berperang dengan nafsu untuk tido.rindunye katil..semoga Allah menolong hambanya yang meminta untuk ditolong.kepada kawan-kawan yang sudi menolong aku harap, korang slalu akn tolong aku.sbb kadang-kadang aku x betul.

bukak cerita baru.

skang ni aku semakin sgt cuai dan lalai x tentu pasal.
banyaknye pekara terjadi..
jam terlalai di Rnr.lalainye saya..saya syg jam itu..(-_-)
sebab ianya comel.
apakan daya.
si lalai tertinggal jamnya..

purse.
salu je aku tertinggal purse kat mne2 yang aku rase nak tinggal..
mlampau la kelalaian ni.
kalaula Allah x mencantumkan tangan aku kat tempat tangan, nescaya la aku akan lupa aku letak tangan kat mana..

tapi semua membuatkan aku berusaha menjadi lebih baik.baik ke?walau x brape nak baik, aku akan berusaha mengingati segala benda disekeliling aku dengan baik.
agar ina x panggil aku si lalai lagik.


'sesungguhnya, ada 2 nikmat yang selalu dilupakan oleh manusia.ia adalah nikmat sihat dan masa lapang'

sekarang, baru terasa nikmat itu sebenarnya sangat nikmat dan manis.
bila da x de masa, teringat la kat masa lapang yang senggang dan tidak apa nak dibuat.
teringat la kat masa lapang yang senggang dan tidak ada apa yang boleh dibuat selain menambah tumbesaran diri.
teringat kat masa lapang yang senggang dan dapat dimanfaatkan untuk beriadah besama kawan-kawan terutama nani dan aten.
nikmat itu Allah tarik, kerana aku selalu bertangguh.sekarang,kerja sudah melebihi masa yang diberi.extend.extend.
alhamdulillah sebab Allah x tarik nikmat nyawa, sebab banyak lagi perkara harus diselesaikan.
alhamdulillah.




bebelan zai sudah selesai..huh..rasa sangat lega.skarang,bole la sambung buat tanggungjawab yang tertangguh.siap satu buat ag satu.adat belajar..menuntut ilmu itu satu jihad.dan untuk berjihad itu adalah sukar.



sebelum akhirnya.

si besar 2 orang ini sedang menjalani hari2 sukar mereka.
untuk mohamad norzikry, semoga PmR berjalan lancar.buatlah mak ayah bangga dengan kejayaan anak lelaki mereka.
semoga dipermudahkan.
amin.

ya rabb.


futnot : mebi, laman ini akan bersawang kembali buat masa yang tidak tahu berapa lama.asif jiddan sekiranya saya telah mencuit lalu mengecilkan hati anda para sahabat.

(^_-)1
.salam satu ummah.

4 comments:

nur izzati ramli said...

weh..zaii..sweet r

Quzayma said...

haha..sweet penye..rock la.haha..

bisikan insan said...

calon mennatu pilihan hahahha..

Quzayma said...

aha..akak ni.xdek neye menantu2..
lme ag kawennye..hihi=P