Monday, October 25, 2010

down in the dark.

assalamualaikum,..
selawat dan salam buat junjungan mulia, Rasulullah , kaum keluarga dan sahabat- sahabat baginda seluruhnya..


warkah ini aku luahkan segalanya..



down giler minggu ni.sgt amat terlalu xde mood.kate stadi week.ntah le.mls nak pikir..penat..letih sangat2.

tertekan

dengan sangat hebat sekali..

aku sedang nak berubah.tapi kawan-kawan.jangan la terlalu mengharapkan aku yang sempurna.aku manusia jugak.aku belum boleh jadi solehah macam korang.tapi aku sedang mencuba.susah tahu tak?susahnye..susah nak luahkan hati.susah nak cakap perasaan.malam ni aku nak tulis semuanya.aku tak harap akan ada yang baca.asalkan aku x sesak nak pikir lagi masalah ni.

dulu aku mmg x macam aku yg sekarang.skarang ni aku rase aku da elok berbanding sebelumnya.jadi,bagi la aku semangat.jangan la tegur dengan cara yang agak aku rasa melukakan hati dan jiwa serta perasaan aku ni.sebab aku terus jadi ilang mud, rase nak marah n telan orang je kalo tegur dengan cara x berhemah.sbb tu la aku da kate, aku mmg tak layak untuk jawatan yang hebat2.kan aku dah kate.aku dah kate dah.malam ni mmg aku nak mengamuk.puas??

hah.sekarang ni aku nak luahkan lagi satu.aku x suke.aku x suke org besarkan mate.marah aku.walhal bukan salah aku.aku paham, cara tu mmg membantu aku mengingatkan yang aku sedang buat sesuatu kemungkaran. tapi, dalam uslub berdakwah, ade ke Islam menganjurkan supaya mengguris sanubari saudaranya sendiri?..Allah...sedih.sangat.sori.mlm ni ak mmg xnak pakai penapis ayat.sebab,aku nak cakap puas2.sepuas yang mampu.maaf kalau melukakan.maaf kalau menyakitkan.aku penat menahan sakit hati yang sakit ini.

sahabat..aku ingin meminta sedikit pertolongan..tolong..jgn kaitkan aku dengan sape2 ag.aku mintak ampun, sebab aku rase orang terkait dengan aku xsuke.haha..sape yg suke??aku ni sape..hm..malas la nak cakap..xde yg istimewa.
.maaf..ya Allah..mintak maaf sangat-sangat pade semua..
aku banyak malukan orang..dosa sangat rasenye kalau makin lame makin begitu..
pada yang terkait.aku harap pahamlah yang terkait dengan situasi aku.aku akan cuba lupakan semuanya.kalau aku mampu.insyaAllah..yg penting,aku xkan ganggu lagi.atau gangguan ape2 pun akan terus lenyap.ataupun,aku akan terus gila kalau ade yang mengganggu.
aku cuba.insyaAllah.,

aku malu.sebab aku akhlak aku xmacam yang korang agak.tapi inilah aku.aku.bukan orang lain.kalau aku bukan aku,tu nmpaknye aku mmg sudah bukan aku.dan itu pelik.sebab aku xsuke jadi orang lain.aku paham..semua inginkan yang baik2 untuk aku..aku perlukan masa.betul.aku perlukan masa yang panjang untuk beristiqamah.bukan terus berdesyum tukar karakter..susahlah aku kalau begitu.
selain itu.
entri kali ini berbaur kekecewaan teramat amat.
aku sudah jenuh dengan semua.
sungguh.aku kata aku dah letih untuk dengar semuanya.
cukuplah hanya perkara penting.kerana aku juga punya masalah.aku jugak punya konflik.kat belog ni la aku nak cerita semuanya.ya Allah..iman dan kesabaran aku menipis dengan dahsyat sekali la malam ni..
aku sudah tak rela..
ini satu dosa.
tapi aku mmg sudah tak rela..
memang rase nak menangis..

muka tersenyum,
mulut tertawa..

bukan susah nak ketawa.kalo menangis sekali pon aku boleh ketawa.nangis pon salu je aku bole buat..nikan pulak ketawa riang..kenapa?aku da biasa.situasi ini sejak zaman sekolah.aku mmg kelaka.sape yang x mengaku aku xklaka tu mmg xkenal aku..xkenal,jgn kate aku ni begini begitu.kerana aku juga xsuka itu.

minggu-minggu berlalu dengan laju sekali.dan aku berkira-kira,agak lame la jugak aku x balik kampung.kali ni mmg sudah overdos.lame gle.macam aku dok changlun je x balik2.
tgk org bwk anak, nmpak mak bawak farha.nmpak budak lari2, aku teringat same fakhrul.nmpak org besar2,teringat kat abang..nmpak orang ade misai,ingat kat ayah.aku nak balik.lame lagi la pulak tu nak baliknye.adoi.terterterkan lah.camne ni.

xpe.untuk akhirnye.
aku harap.xde sape akan terguris..kerana..ini semua ditulis ketika tertekan.

insyaAllah.lepas ni aku akan terus memperbaiki diri aku yg hina dan lemah tak bermaya ni.insyaAllah.

aku rasa,xde sape yg suka kawan dengan aku.maaf kalau aku menyusahkan.maaf kalau aku menyakitkan.aku rasa kerdil nak dibanding dengan kamu semua.

sempena exam.aku mintak ampun.mintak ampun kalau ade yang penah aku sepak,aku cubit,aku lempang ke samaada sengaja mahupu tak.
berdosa sangat rasa.
banyak pihak yang terlibat
aku mohon kejuta-jutaan kemaafan.
aku harap,kita kawan selamanya..

ya Allah.mereka ini sahabatku.
ukhuwah kami lillahi taala..
semoga kekal ia selamanya..
jauhkan lah kami dari api neraka..

amin ya rabbal alamin.

Allah bagi aku pinjam kamu semua.semoga Allah panjangkan ukhuwah ini.amin..

wat ina,diba,nani dan kawan-kawan.terima kasih.aku x tawu nak ucap ape.terima kasih..aku gila hari ini.aku akan gila esok juga.tgk la esok.kalau x percaya..
aku harap xde yang menyesal kawan dengan aku..
syukran..


yang bermuram durja dimalam hari
si haru Biru.

12 comments:

senah jongos~ said...

sabaq la zai....suma tengah tertekan...mungkin depa dok xperasan kot.

~`nAnie~ said...

awk
kite xtau ap dah blaku pd awk
tp kite nk awk kuat
nanges adalah cara yg terbaek utk ilangkan stres
klu xilang gak,,tumbuk jek org2 tu
nnti kite nk jumpe awk
kite ber2 jek yer.
sabar tau

Quzayma said...

kite x thn..nani..kite da penat dengan semua ini..
ina,kot la.aku yg teremosi kot..

Putera Nazrin said...

setuju dgn dua2 pndpt di atas...

1) semua tgh tertekan...
2) jumpelah nani or tumbuk2

Ameer said...

bese la org kalu dh byk sgt 'ilmu', perasaan riak pn ikut sekali la. dy jerk btl. kn sikap takabbur penyakit bagi org berilmu. cu, biaq sempoi pd pandangan manusia noo, jgn hina pd pandangan Allah. wlw kt mane2 pn, Allah first.org berilmu pn bukan mudah nk lalu titan sirat. jgn lupe juge ye, ramai jgk org y berilmu di azab. sebab dgn ilmu y dimiliki, dy berasa gah dan bangga diri. menuntut ilmu bukan utk diamalkan, tapi untuk menunjuk2.guna ilmu hny semata2 nk ban org laen. itu xbole, ni xbole. syadid sgt la kononny..xtw dy sendiri lg hampeh.*pengalaman sendiri*hah~peah.

Quzayma said...

naz-ko suroh aku tumbuk nani??haha..hm..tekanan ini bnyk mmbawak perubahan..kalo ko pasan pon,kat klas ak nak kurang berckp.yela.aku ni mulut bising..

tok,-eheh.hm..xtawu dah nk kate ape.terasa.memang terasa sangat.tapi xpe..nak wat camne dah..mekasih.=)

syafiqah said...

zai.. kamoo nk ikut jejak lgkah sye yew.. jgn.. ti kamu meyesal.. apapown x slah lau nk lpaskan geram.. knpew x story lau d problm

dieba said...

kamoo...kami sume prihatin dgn kamoo..lht...bpe ramai yg mengomen entry awk kali ni...keprihatinan mreka jelas t'pncr..jgnla slalu pndm prasaan ea..crita kn kalo xpd kwn2, pd Allah la kita tuju k..=)setiap org akan di uji...mc2 jns ujian allah bg..sbb Allah tau awk mmpu..npe ujian sorg 'shbt' Allah bg??sme2 kita pk ea...mgkn kte lom jd sorg shbt yg bek pd kwn2 kte..kita tau awk kuat..snymla selalu ye..de pape crita je..

Quzayma said...

orec..mekasih.insyaAllah ak x mkn pnedol same air 100 plas.ahaha..
mekasih byk..ak syg korang..dunia akhirat..
diba,insyaAllah..mekasih byk cyk.miz u alot..=)

Ameer said...

kirim salam diba ek.haha

Quzayma said...

cis.tak agak2.haha..kem slm sndiri la..

dieba said...

miz u too...=)

kamoo mgumpat sy ye....=p