Monday, June 27, 2011

diskriminasi


Sesungguhnya Allah menciptakan makhluknya berbeza-beza,namun adakah itu menyebabkan makhluk yang lain boleh mendiskriminasi makhluk lain?

ini cerita mengenai si Agli,semut itam yang sangat gemuk.Agli ini semut yang suka cakap.bole kate periang la si Agli ni.tp itu lah.sbb kekurangan dia,Agli ni xpernah rasa konfiden.satu hari,Agli pergi la kedai kat tempat Agli ni tinggal, nak membeli nasi goreng.sungguh lama Agli x pegi kekedai itu. lepas itu,Agli pun oder.acik cantik semut kurus yang jaga kedai tu kata,semua makanan da habis.Agli sangat sedih.sedih sangat.Agli cuma makan sikit je waktu pagi2.Acik cantik semut kurus tu kata cuma ada nasi bujang,means nasi dan telur dadar.Agli beli lah yang itu.sbb Agli kelaparan.

tak lama kemudian.Nasi telur dadar pun siap.wah,Agli pun amek.tetiba datang 2 ekor semut yang mmg cantik betul, wangi jgn cerita, kat kedai itu.lalu mereka oder. Acik cantik semut kurus tu amer oder mereka.ouch!mereka dapat mkn nasi goreng dan telur mata!!Agli pandang saja pinggan mereka.Agli sedih.bukan sebab Agli x dpt nasi goreng.Sbb ini adalah diskriminasi!
terimakasih acik cantik semut kurus.lain kali,Agli makan kat kedai lua saja.

MySpace

sekian cerita diskriminasi.

4 comments:

jad said...

sbnonye si agli semut itam yg sgt gmok tu xgemok dan xitam pn.die sgt baik dan sabar.kte syg die.sabar eh.nnt kite bli mknn kt luo.

KhujeymaH said...

hehe..jemah syg jad.tq yg..mmg kdg2 semut tu rasa sangat beremosi.kelaka betul dia nagis sebab nasi goring.=.=

ju said...

dpn allah kita semua sama,hanya taqwa yg membezakan..kan zai?

KhujeymaH said...

yup.betul tu ju.:D