Thursday, July 7, 2011

Pelikat Ayah.


krekk.krekk.
krekk.krekk.

one message receive.

"da tdr?"

tekan butang reply.taip dengan penuh semangat.

Lum.hee..mak da tdo?

krekk.krekk.

message sent.

krekk.krekk.
krekk,krekk lagi.

"lum jgk.rindu lah.mak baru siap bsuh pgn ni.td tdokan adik.tp da bgun pulak ni.kokja da mkn?"

mak.ni.msti la dah.ni kokja lah.bukan paul.makan tu kewajiban..hihi..

"mak td masak nasi ambeng.utk solat hajat surau kulon.uPsR anak-anak orang kampung.1 budak dpt 4 bungkus."selumber bunyiknye.

mak masak sorang?kakbayu kan kat nilai ag.kn skola balik tgahari..xpnt mak?

"Pnt sikit aje.Doakan mak sihat selalu.da mula dpt tempahan untuk raya ni.hik2(mak buat gelak kelako)

keh2,mak ni nak kene amek pembantu tadbir.xckop kaki tgn lah kalo gini mak..

"xpe.mak boleh ag.Doakan mak sihat ye."

insyaAllah mak. moga sihat selalu..

"k.lah mak nak slt.pastu tdo.salam.:)"

wasalam.tata mak.tdo yang anteng.Assalamualaikum..:D

malam jumaat ini.1 minit ag nak jengah pkul 12.mak mesti letih sangat kan mak.
kalau aku jadi mak,mampu ke nak buat macam mak buat?

dan.

ape kaitan dengan pelikat ayah?ya.tepat sekali.mmg ade kaitan.aku ngah cium pelikat ayah.buat selubung otak..tiap kali ayah anta kat stesen bas, sayu rasenye. kalau aku mati kat bangi,xsempat lah aku nak cium ayah.kenapa mati?sbb tetiba rasa mati tu dekat sangat..malam ini,aku nak cium pelikat ayah smpai tertido.maap ayah.sshkan ayah pula.maap lagi sekali.sbb kokja duk kat umah x sampai 24 jam pun..

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka. Perindahlah ucapanku di depan mereka.
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan Lembutkan hatiku untuk mereka.

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku
dan pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku,
peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku,
maka jadikanlah itu semua penyebab susutnya dosa-dosa mereka
dan bertambahnya pahala kebaikan mereka
dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi syafa'at untuk mereka,
sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu
di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu..

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbal Alamin..

mmperkenalkan.this is my lovely extreamly kind mak in da world.

and this is the most handsome machooest ayah.

Moga Allah pelihara dan lindungi kami,dari dunia sampai akhirat. Lindungi kami,ibu-ibu kami, bapa- bapa kami dari azab siksa api neraka.

Amin,
sekian.

3 comments:

ju said...

cuba ckp kat aku hnset mana bunyik krek krekk?

anyway..memg kdg2 rs kematian tu dkt sgt

KhujeymaH said...

kah2.ce ko silent enset.pastu ltak atas meja.

krekk krekk la bunyinye.xgitu ju?

ju said...

ow..tp kena vibrate kan?kalu x tak jd..hihi