Thursday, July 14, 2011

Tanda Sayangnya Allah.:)

rindu lah same jai dan jema...

Dengan menyebut nama Allah,pencipta aku.pencipta kamu dan pencipta semua makhluk alam semesta.Macam-macam berlaku minggu ini.Moga Allah sentiasa memberikan secebis rasa sabar.(-_-)

berdengung telinga mendengar amaun yang diberitakan oleh kakak berpakaian kemas bertindik 3 ditelinga kanan itu.Kali ini aku x join riadah,semata-matanya mahu melunaskan hutang di celkom senter kat kajang.Alhamdulillah.terimakasih nani,diba serta jua nadia.Jasa kalian insyaallah kan ku kenang sampai bilabila.ape yang berlaku ini,mestilah diambil pengajaran.da macam buat RPH pulak ye ni.Mungkin salah sendiri jugak.kerana mempercayai encik keling yang menaburkan kata-kata manis..Kakak itu kata,kalau tak guna pun,kena bayar lah jugak.sebab da atas nama aku.nanti kalo tidak,kena naik mahkamah dan black list nama.sungguh ini akan menyusahkan banyak pihak.

Berhati-hatilah dalam berhutang. Sesungguhnya berhutang itu suatu kesedihan pada malam hari dan kerendahan diri (kehinaan) di siang hari. (HR. Ibnu Babawih dan Al-Baihaqi)

Roh seorang mukmin masih tergantung-gantung di awangan (sesudah matinya) sampai hutangnya di dunia dilunaskan. (HR. Ahmad)

Amek jalan terbaik.mungkin.penyelesaian?redho lah.kan ujian.:)

Sudah3.Tutup cerita itu.mari kita gumbira seketika.ok,walau hari makin malam.tp,malam kan masih muda.tengok tu bulan.buulattnyee..da nak dekat nisf syaaban kan?mak nak buat botok2 sok.luse mungkin.ataupun tulat.mak ajak puasa.mak.mak mmg terbaik.mak tahu tak?hehe.^_^
sambil apdet,sambil mendengar lagu rabbani ni bagi semangat.

Ujian hidup hendaklah lah sabar.
usahalah mencari rezeki yang halal.
dapat sedikit pun tidak mengapa
diberi pahala berkatnya ada.
:)

Allah.senyuman pengubat duka lara.maaf kawan.aku tak berapa betul minggu ini.kalau gurauan yang aku guraukan itu menghiris hati,maaf.aku langsung xberniat.cuma mahu menceriakan suasana.mengambil sedikit semangatmu,untuk meneruskan langkah yang mula rapuh.mula goyah.dan kau jauhkan diri,makin membuat aku rasa macam pendosa.yang tidak akan tenang hatinya kerana mengguris hati sahabatnya sendiri.kau dah aku anggap seperti saudara kandung pun.darah dagingku untuk berkongsi masalah.tapi xmengapalah.mengkin aku mendesak.jangan ambil hati lagi yep.sengsara merasa diri menyakiti saudara sendiri.macam memikul beban bertan-tan rasa.

lama tak bermadah.berhabuk lah pakai ayat begini punya jiwang.kalau kau baca ini,dengan sepenuh setulus jiwa raganya,aku memohon berjutajuta jayen kemaafan.moga kau sudi lagi meminjamkan sedikit semangatmu.:)tapi kalau kau tak mahu baca,tak apa.its ok,(:

aku nak jadi wanita cantik.wow.kenapa ni tetiba?
Wanita cantik menurut Allah s.w.t adalah:
mampu melukis kekuatan melalui masalahnya, tersenyum saat dirinya tertekan, tertawa disaat hati sedang menangis, tabah disaat terhina, mempersona kerana memaafkan, mengasihi tanpa minta balasan dan bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Illahi..

mampu?Allahuma aminn..


sudahlah kujemah menconteng arang kemuka belog ini.

Dan mengumumkan.aku jatuh cinta.(^__^)

Sinergi. Ukhuwah yang dibina atas dasar iman.1+1=3.Dua orang yang bersama-sama mampu menghasilkan sesuatu yang lebih daripada dua orang mampu lakukan, sesuatu yang luar biasa.kerana ukhuwah itu lebih manis dari madu dan gula.Moga berkekalan lah ukhuwah ini,dan diredhai Allah selalu.

ok.mari memulakan gerak kerja.jangan putus asa.jangan sedihsedih.sebab Allah maha penyayang.dan semua ini tanda sayangnya Allah.kan2.Moga cinta ini dipelihara.wee.<3

rupanya.titik kuasa ustazah sarkiah tak selesai lagi.keh3.mari lah mata.mari lah jari.mulakan jihad menuju jaya.Aku berlindung daripada syaitan yang direjam.marimari.semangat lah budak!XD

2 comments:

ju said...

"titik kuasa ust sarkiah"

keh3.

aku pun terasa titik kekuasaannya.

KhujeymaH said...

haha

ko kene akuinya ju.

thanx sbb singgah.ko mmg pembaca tegar blog aku.:)

syg ko.muahmuah..