Saturday, March 3, 2012

Yabedabedu.Alhamdulillah.


Alhamdulillah.
Syukur kepada Allah yang memeberi setiap nikmat tanpa hentinya.
Syukur kepada Allah yang sentiasa mendengar rintihan hambaNya yang hina.
Syukur kerana masih diberi nikmat islam dan iman yang teguh dalam agama yang sempurna ini.

Imam as-Syahid Imam Hasan al-Bannadalam risalahnya menyatakan :
'Wahai saudaraku,boleh jadi sebaik-baik waktu bermunajat, berbisik-bisik dengan Allah iaitu waktu bersunyi-sunyi dengan Tuhanmu, waktu kebanyakan manusia tidur dengan nyenyak dan alam seluruhnya menjadi sepi. Jika malam melabuhkan tirainya dan bintang-bintang telah ghaib lalu menghadirkan hati dihadapan Allah dan mengingati Tuhan serta membandingkan kelemahan diri dengan kebesaran Tuhan, lalu bermesra ke hadratNya dan tenanglah hati dengan mengingatiNya, bergembiralah denganNya, beergembira dengan rahmat kurniaanNya."

Kadang-kadang kita selalu lupa yang sebenarnya Allah menjadikan kita sebagai seorang pemenang.Lupa dengan sentiasa meletakkan kebolehan diri ditahap yang rendah dan seterusnya memusnahkan keyakinan diri.



Allah itu Maha Tahu baik dan buruknya sesuatu perkara untuk kita.Walaweh.Yakin la dengan sangat bila Allah uji maknanya Allah tu saaayang dekat kita.Yakin bila kita rasa rendah dengan kelebiha yang ada pada teman-teman, sebenanrnya ada satu segi yang lain kita lebih bersinar berbanding mereka. Sebab Allah menjadikan kita pemenang sejak awal penciptaan.

Jalan hidup ni kadangkadang sukar, kadangkadang senang,kadangkadang lancar dan kadangkadang juga terbantut.Tapi, kadangkadang itulah yang menjadikan hidup kita sedap dan berperisa.Macam sup Puan Maznah itu.Kalau semuanya sama,tak ada ujian, x ada cabaran, mana nak tahu kemampuan sebenar? kan?ahai.bagi semangat pada diri. Anda mampu melakukannya.

Macam masuk gua tadi.Aiseh.-_-.konfiden mmg xada.Maklum.Bertubuh sasa macam ana ni biasanya kurang aktif dalam sukan lasak begitu.Namun! Kalau x dicabar diri, mana nak tahu setakat mana mampu kita jalani likuliku batu yang makdatuk punya besarbesar itu. Alhamdulillah.Allah masih selamatkan ana ini yang masih hidup serta dapat mengetuk papan kekuncian ini pada malam ini. Nah. Kan da tahu kemampuan! Itulah nama ujian.^_^

Baru tahu macam mana dahsyat gua yang gelita itu. Camna kan nabi masa berkhalwat sendirian didalam gua, berulang alik untuk bersunyisunyian.Tiba-tiba muncul Jibril.memberi amanah besar kepada Muhammad Mustafa. Banyaknya ibrah dalam mengajar erti pencarian ini.

Katakuncinya: Yakin Boleh!Iyahuuu!
em.jgn lupa sebut InsyaAllah.

dan yabedabedu.Alhamdulillah.Semoga Allah mampir dan semakin mampir dengan hati dan jiwa.Amin.

2 comments:

Hana Qarirah said...

Alhamdulillah, seronok mengikuti pengalaman semua orang xpdc semalam :)

tadabbur alam memang sangat2 syok, kan? x try minum air dalam gua 2 dik?

^_^

Khuzayma said...

aha.terminum dah pun kak.

sejuk jernih sgt2 airnya.Subhanallah.:D